Datum objave: 16. travnja 2025.
Kategorija: Vijesti

2.c u akciji: Medijska pismenost na (naš) način!

U petak, 11. travnja 2025., naš 2.c razred pokazao je da učenje ne mora biti dosadno – pogotovo kad se radi o temi koja je svugdje oko nas: medijskoj pismenosti! Na Satu razrednika pretvorili smo učionicu u pravi mali edukativni laboratorij prepun zanimljivih aktivnosti, timskog rada i rasprava koje bi posramile i neke ozbiljne panele.

Zašto medijska pismenost?

Medijska pismenost bitna je jer živimo u vremenu kada nas sa svih strana bombardiraju informacije – s Instagrama, TikToka, YouTubea, portala, televizije…, a ne možemo baš svemu vjerovati, zar ne? Znati prepoznati što je istinita, a što lažna vijest, danas je važnije nego ikad.

Zato smo odlučili podijeliti zadatke i svi dati svoj doprinos:

Tim Lupa: Prezentacija – Što je zapravo medijska pismenost?

Prvi tim zagrizao je ozbiljan zalogaj – pripremili su prezentaciju koja je bila i edukativna i razumljiva svima. Objasnili su što je medijska pismenost, kako se mijenjala u vremenu, koje vrste medija postoje i kako prepoznati manipulaciju. I da, objasnili su i zašto ne treba vjerovati svemu što piše u “clickbait” naslovima.

Tim Radar: Kviz u Kahootu – Tko zna, zna!

Drugi tim odlučio je testirati znanje učenika 2.c razreda na zabavan način. Osmislili su kviz s deset pitanja koji je trajao taman koliko treba – brzo, zanimljivo i uz dozu natjecateljskog duha naučili smo nešto novo, ali i otkrili tko u razredu najbolje prepoznaje lažne vijesti (hint: nije onaj tko se najviše hvali).

Tim Zoom: Radionica – Istina ili laž?

Treći tim stavio nas je u ulogu pravih detektiva! Sudjelujući u radionici analizirali smo različite vijesti i pokušali otkriti koje su istinite, a koje izmišljene. Uz smijeh i poneki “Aha!” trenutak, naučili smo kako prepoznati dezinformacije i zašto je važno uvijek provjeriti izvor.

Tim 4: Fokus– Mediji: prijatelj ili neprijatelj?

Zadnji tim podijelio nas je u dvije grupe koje su imale zadatak raspraviti imaju li mediji više dobrih ili loših strana? Bilo je sjajnih argumenata, zabavnih primjera i ozbiljne rasprave. Na kraju smo se složili – ključ je u ravnoteži. Mediji mogu biti odlčni, ali samo ako ih koristimo razumno.

Što smo naučili?

Medijska pismenost nije samo nešto što se uči iz knjiga, ona se živi  svaki dan – svaki put kad skrolamo, gledamo, klikamo ili dijelimo. Naš cilj? Znanje koje smo stekli prenijeti i drugima jer kad znaš kako prepoznati laž, ne postaješ samo pametniji – postaješ i slobodniji.

I da, planiramo još ovakvih projekata jer kad učimo zajedno, učimo najbolje.

2.c i razrednica

Pročitajte još

Razred 4.c kao tajni detektivi kvalitete!

Razred 4.c kao tajni detektivi kvalitete!

Učenici 4.c razreda odlučili su otkriti može li se kvaliteta usluge doista izmjeriti. Kako? Metodom tajne kupnje! No, prije nego što su krenuli u ,,tajnu misiju”, proveli su mjesece  pripremajući upitnike, ankete i testirajući sve što im je trebalo za pouzdanu...

Skip to content