Datum objave: 16. travnja 2025.
Kategorija: Naslovnica | Vijesti

2.c u akciji: Medijska pismenost na (naš) način!

U petak, 11. travnja 2025., naš 2.c razred pokazao je da učenje ne mora biti dosadno – pogotovo kad se radi o temi koja je svugdje oko nas: medijskoj pismenosti! Na Satu razrednika pretvorili smo učionicu u pravi mali edukativni laboratorij prepun zanimljivih aktivnosti, timskog rada i rasprava koje bi posramile i neke ozbiljne panele.

Zašto medijska pismenost?

Medijska pismenost bitna je jer živimo u vremenu kada nas sa svih strana bombardiraju informacije – s Instagrama, TikToka, YouTubea, portala, televizije…, a ne možemo baš svemu vjerovati, zar ne? Znati prepoznati što je istinita, a što lažna vijest, danas je važnije nego ikad.

Zato smo odlučili podijeliti zadatke i svi dati svoj doprinos:

Tim Lupa: Prezentacija – Što je zapravo medijska pismenost?

Prvi tim zagrizao je ozbiljan zalogaj – pripremili su prezentaciju koja je bila i edukativna i razumljiva svima. Objasnili su što je medijska pismenost, kako se mijenjala u vremenu, koje vrste medija postoje i kako prepoznati manipulaciju. I da, objasnili su i zašto ne treba vjerovati svemu što piše u “clickbait” naslovima.

Tim Radar: Kviz u Kahootu – Tko zna, zna!

Drugi tim odlučio je testirati znanje učenika 2.c razreda na zabavan način. Osmislili su kviz s deset pitanja koji je trajao taman koliko treba – brzo, zanimljivo i uz dozu natjecateljskog duha naučili smo nešto novo, ali i otkrili tko u razredu najbolje prepoznaje lažne vijesti (hint: nije onaj tko se najviše hvali).

Tim Zoom: Radionica – Istina ili laž?

Treći tim stavio nas je u ulogu pravih detektiva! Sudjelujući u radionici analizirali smo različite vijesti i pokušali otkriti koje su istinite, a koje izmišljene. Uz smijeh i poneki “Aha!” trenutak, naučili smo kako prepoznati dezinformacije i zašto je važno uvijek provjeriti izvor.

Tim 4: Fokus– Mediji: prijatelj ili neprijatelj?

Zadnji tim podijelio nas je u dvije grupe koje su imale zadatak raspraviti imaju li mediji više dobrih ili loših strana? Bilo je sjajnih argumenata, zabavnih primjera i ozbiljne rasprave. Na kraju smo se složili – ključ je u ravnoteži. Mediji mogu biti odlčni, ali samo ako ih koristimo razumno.

Što smo naučili?

Medijska pismenost nije samo nešto što se uči iz knjiga, ona se živi  svaki dan – svaki put kad skrolamo, gledamo, klikamo ili dijelimo. Naš cilj? Znanje koje smo stekli prenijeti i drugima jer kad znaš kako prepoznati laž, ne postaješ samo pametniji – postaješ i slobodniji.

I da, planiramo još ovakvih projekata jer kad učimo zajedno, učimo najbolje.

2.c i razrednica

Pročitajte još

Županijsko Natjecanje iz hrvatskoga jezika

Županijsko Natjecanje iz hrvatskoga jezika

U Srednjoj školi Slunj 27. ožujka 2025. godine održano je županijsko Natjecanje iz hrvatskoga jezika na kojem je uspješno sudjelovalo troje učenika naše škole: Marko Musulin, Emili Puškarić i Marija Arabadžić. U kategoriji prvih razreda učenik Marko Musulin osvojio je...

Skip to content