Naziv je novog Erasmus + projekta u Gimnaziji i strukovnoj školi Bernardina Frankopana u Ogulinu „DIVERSE: Digital Innovation and Versatile Education for a Sustainable Environment“. Projekt je započeo 1. rujna 2024. godine i traje tri godine. Ukupna je vrijednost projekta 250 000 eura. Nositelj projekta škola je iz Francuske, a partneri su škole iz Rumunjske, Italije, Turske, Portugala i Hrvatske. Cilj projekta promicanje je inkluzivnosti, podizanje digitalne pismenosti i njegovanje ekološke svijesti u šest zemalja. Inovativnim digitalnim alatima i održivim praksama nastoji se osnažiti učenike, posebno one iz nepovoljnog položaja, potičući suradničko i inkluzivno obrazovno okruženje. Koordinator projekta u našoj je školi nastavnik Branko Rumenović, a u projektu sudjeluju i nastavnici Manuela Mihaljević Sabljak, Ana-Marija Mihalić i Hrvoje Magdić.
U projektu će se provoditi niz aktivnosti uključujući interaktivne radionice digitalne pismenosti, kampanje za podizanje svijesti o okolišu i razvijanje obrazovnih resursa utemeljenih na umjetnoj inteligenciji. Projekt sadrži nekoliko važnih aktivnosti: upravljanje projektom, planiranje aktivnosti, odvijanje aktivnosti, evaluacija i diseminacija. Aktivnost „Jedinstvo u različitosti“ ima cilj zbližiti sve i pobrinuti se da se svaki učenik osjeća dijelom školske zajednice. U trećoj aktivnosti „Sinergija digitalnih vještina“ fokus je stavljen na stvaranje obrazovnih resursa pokretanih umjetnom inteligencijom. Tijekom četvrte aktivnosti „Futurescape Learning Lab“ unaprijedit će se digitalne vještine i ekološka svijest sudionika projekta. U posljednjoj aktivnosti „Održivi učenici“ poboljšat će se ekološka svijest i zelene vještine među učenicima.
Ovaj Erasmus + projekt stavlja snažan naglasak na obrazovanje o okolišu, s ciljem usađivanja zelenih vještina i trajne svijesti o pitanjima održivosti među učenicima. Ova je tema iznimno važna za osnaživanje sljedećih generacija da se proaktivno uhvate u koštac s klimatskim promjenama i degradacijom okoliša. Integriranjem ovih zelenih vještina u projekt učenici se pripremaju, ne samo da uspiju u digitalnom dobu, već da budu odgovorni pojedinci u Europskoj uniji i svijetu. Zajedničkom stručnosti i iskustvima nastavnika iz partnerskih škola, projekt utječe na učenike različitim izazovima, promičući njihovu integraciju i obogaćujući njihova iskustva učenja. Stvaranjem profesionalne zajednice nastavnika međunarodnom obukom i interdisciplinarnim metodama, projekt omogućuje učenicima razvoj ključnih kompetencija u različitim područjima, uključujući jezik, matematiku, znanost i digitalnu pismenost. Štoviše, projekt promiče metakompetencije kao što su samodisciplina, poduzetništvo, dizajnersko razmišljanje, autonomija i meke vještine, opremajući učenike vještinama potrebnim za snalaženje u neizvjesnoj budućnosti poštujući vrijednosti Europske unije – ljudsko dostojanstvo, slobodu, demokraciju, jednakost, vladavinu prava i poštovanja ljudskih prava, uključujući prava osoba koje pripadaju manjinama, u potpunosti u skladu s vrijednostima i pravima sadržanim u Ugovorima EU-a te Povelji EU-a o temeljnim pravima.
Branko Rumenović