Datum objave: 8. siječnja 2024.
Kategorija: Vijesti

Klimatske promjene – suradnja učenika i nastavnika na međužupanijskoj razini

Klimatske promjene uvelike utječu na život stanovnika Zemlje. One predstavljaju veliki problem te utječu na mnoge aspekte naših života. Svatko može pridonijeti u borbi protiv klimatskih promjena te stvaranju sigurnije budućnosti (https://climate-pact.europa.eu/about/climate-change_hr).    

Klimatske promjene dio su velikog međunarodnog projekta Climate Action Project 2023 koji se odvija u Gimnaziji i strukovnoj školi Bernardina Frankopana u Ogulinu. Projekt je međunarodnog karaktera, a u njemu sudjeluje više od 3,5 milijuna učenika i nastavnika iz 152 zemlje svijeta. Projekt su podržale brojne poznate osobe, svjetski lideri i ministarstva obrazovanja iz 16 zemalja. Projekt je podržala i Republika Hrvatska i Ministarstvo znanosti i obrazovanja, kao i brojne medijske kuće iz 45 zemalja svijeta. Okvirno trajanje projekta je šest tjedana, a učenici i nastavnici dobivaju materijale koje mogu koristiti u radu, kao što su kurikulum, nastavni plan, priručnik i drugo. Ove školske godine u sklopu Climate Action Projekta u Ogulinu pripremljeno je i provedeno obrazovno istraživanje na međužupanijskoj razini „Klimatske promjene“. Sudjelovali su učenici i nastavnici iz Sisačko – moslovačke i Karlovačke županije.

U istraživanju „Klimatske promjene“ sudjelovalo je 203 ispitanika, 36 % muškaraca i 64 % žena. 78,8 % ispitanika dolazi iz Sisačko – moslovačke, a 21,2 % ispitanika iz Karlovačke županije. U istraživanju su sudjelovali učenici (87,7 %) i nastavnici (12,3 %). Svi nastavnici (100 %) podučavaju svoje učenike o klimatskim promjenama, dok 65 % učenika želi da ih nastavnici podučavaju o klimatskim promjenama.

Tablica 1. Prosječne ocjene ispitanika po navedenim izjavama, Sisačko – moslovačka i Karlovačka županija, listopad – studeni, 2023.

Izjave (Climate Action Project 2023.)

Prosječne ocjene ispitanika

Obrazovanje o klimi ima izravan utjecaj i može dovesti do dobitka za sve: nudi mladim ljudima važne vještine koje će im trebati za buduća radna mjesta te mladim građanima svijeta sposobnost da mogu pokrenuti klimatske promjene!

3,81

Želim se obrazovati o klimatskim promjenama!

3,47

Djeca mogu potaknuti brigu o klimatskim promjenama među svojim roditeljima te na taj način unijeti promjene u društvo!

3,68

Znam objasniti što su klimatske promjene!

3,65

Bilo bi manje žrtava poplave, vjetra i požara te emisije štetnih tvari ukoliko bi obrazovanje u svijetu bilo dostupno za sve.

3,33

Poduzimam male radnje (vezane uz stil života i potrošnju) kod kuće kako bi smanjio klimatske promjene!

3,51

Obrazovanje (o klimatskim promjenama) ima veći učinak od postavljanja vjetroturbina ili solarnih panela!

3,49

Izvor: Vlastito istraživanje autora

Rezultati ovog istraživanja uspoređeni su sa sličnim istraživanjem koje je provedeno na svjetskoj razini u sklopu Climate Action Projekta (https://www.climateactionproject.org/). Sudionici istraživanja smatraju da obrazovanje o klimi može imati pozitivan utjecaj za sve, ispitanici se žele obrazovati o klimatskim promjenama, djeca mogu potaknuti promjene bilo kroz brigu u društvu, obrazovanje ili poduzimanjem malih radnji.

Rezultati istraživanja predstavljeni su na Međužupanijskom stručnom vijeću nastavnika u obrazovnom sektoru Ekonomija, trgovina i poslovna administracija, podsektor ekonomist koji je održan u Ogulinu 1. prosinca 2023. godine.

Sudionici oba istraživanja, sudionici projekta te nastavnici ekonomske skupine predmeta koji su sudjelovali na MŽSV-u u Ogulinu, dijele ista razmišljanja. Obrazovanje o klimatskim promjenama je jako važno, svatko može pridonijeti na svoj način smanjenju štednog djelovanja klimatskih promjena te da djeca od najranije dobi mogu unijeti promjene u društvo.

Branko Rumenović, mag.oec. i univ.spec.oec.

Pročitajte još

Skip to content